Αντίστροφα μετράει ο χρόνος ώστε να παραδοθεί στην κυκλοφορία, στις αρχές Απριλίου, ένα από τα μεγαλύτερα έργα στα Τέμπη
Εθνική Οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης: Πόσο μειώνεται ο χρόνος και πόσο αυξάνεται το κόστος διοδίων
Εθνική Οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης: Πόσο μειώνεται ο χρόνος και πόσο αυξάνεται το κόστος διοδίων - Αντίστροφα μετράει ο χρόνος ώστε να παραδοθεί στην κυκλοφορία, στις αρχές Απριλίου, ένα από τα μεγαλύτερα έργα στα Τέμπη

Αντίστροφα κυλάει ο χρόνος ώστε να παραδοθεί στην κυκλοφορία, στις αρχές Απριλίου, ένα από τα μεγαλύτερα έργα στα Τέμπη που θα αλλάξει ριζικά τον οδικό χάρτη της Ελλάδας.

Πρόκειται για το έργο κατασκευής τμήματος της Εθνικής Οδού Αθηνών –Θεσσαλονίκης, το οποίο περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 25 χιλιομέτρων, τρεις δίδυμες υπερσύγχρονες σήραγγες που θα παρακάμπτουν την κοιλάδα των Τεμπών, αλλά και τις γέφυρες που οδηγούν στις σήραγγες. Οι σήραγγες έχουν μήκος περίπου 11 χιλιόμετρα, ενώ ξεχωρίζει αυτή των Τεμπών, η οποία είναι 6 χιλιόμετρα και θεωρείται η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη τύπου της κατασκευάστριας εταιρείας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», Ειρήνη Ζαβρίδου, περιέγραψε λεπτομερώς το κατασκευαστικό κομμάτι των έργων και εξήγησε γιατί η υλοποίησή του θα αλλάξει την οδική συμπεριφορά των οδηγών, θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει το χρόνο μετακίνησης. Επίσης, σημείωσε πως το έργο θα πρέπει να παραδοθεί σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με βάση τις συμφωνίες που έχουν γίνει, διότι υπάρχουν συμβατικές υποχρεώσεις. «Όσο καθυστερούμε έχουμε ποινικές ρήτρες, οπότε δεν συμφέρει τουλάχιστον την εταιρεία να καθυστερήσει την παράδοση του έργου», ανέφερε.

«Το έργο κατασκευαστικά έχει ολοκληρωθεί. Αυτό που κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι οι τελικές οδοστρώσεις και διαγραμμίσεις και φυσικά το μεγάλο κομμάτι που ασχολούμαστε είναι οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Έχουν όλα εγκατασταθεί, ελέγχονται και ό,τι χρειάζεται διορθώνεται. Είμαστε στη φάση του test. Θα γίνουν ασκήσεις μεγάλης κλίμακας για όλους τους εμπλεκόμενους, όπως είναι οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, η πυροσβεστική, ΕΚΑΒ και αστυνομία κτλ.», είπε χαρακτηριστικά.

Να σημειωθεί, πως οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και τα συστήματα εντός των σηράγγων αφορούν στην παρακολούθηση της κίνησης, τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης, αλλά και το Public Address, όπου ο διαχειριστής μέσα από τα ηχεία μπορεί να μιλήσει απευθείας στους οδηγούς και να δώσει εντολές σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος. Επίσης, υπάρχουν τα συστήματα της πυροπροστασίας, τα συστήματα που αφορούν στους φωτισμούς, τον καθαρισμό του αέρα κ.α.

Η κ. Ζαβρίδου εξήγησε πως η κάθε κατεύθυνση της Εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης στο νέο τμήμα έχει ξεχωριστή σήραγγα. Η κάθε σήραγγα έχει δύο πλήρης λωρίδες για διέλευση οχημάτων και μια πλήρη Λωρίδα Έκτατης Ανάγκης (ΛΕΑ). Το πλάτος της ασφάλτου είναι 10,5 μέτρα, ενώ συνολικά το πλάτος της σήραγγας είναι μαζί με τα πεζοδρόμια 15 μέτρα.

Κάθε 300 μέτρα εντός των σηράγγων υπάρχουν έξοδοι διαφυγής, ενώ κάθε 900 μέτρα οι έξοδοι διαφυγής μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από αυτοκίνητα, ώστε να γίνει αναστροφή σε περίπτωση ατυχήματος εντός της σήραγγας. Σε περίπτωση ατυχήματος θα υπάρχει και φυσικός αποκλεισμός με ειδική μπάρα που δεν θα επιτρέπει την είσοδο σε όσους δεν έχουν εισέλθει ακόμη στη σήραγγα.

Για την κ. Ζαβρίδου σημαντικό ζήτημα είναι και η εκπαίδευση του προσωπικού για την αντιμετώπιση ατυχημάτων εντός της σήραγγας, σημειώνοντας πως «ήδη το προσωπικό έχει ολοκληρώσει εκπαίδευση στη Γαλλία, σε πραγματικές συνθήκες δυστυχήματος με φωτιά μέσα σε σήραγγα».

Οι εργασίες για τη διάνοιξη των δύο σηράγγων του Κισσάβου πραγματοποιήθηκε με σχεδόν μηδενικά προβλήματα. Βέβαια, οι εργασίες διάνοιξης στον Όλυμπο προχώρησαν με δυσκολία, λόγω του εδάφους και των υδάτων που υπήρχαν στο σημείο.

Οι σήραγγες κατασκευάστηκαν σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος από ενδεχόμενους σεισμούς, καθώς, όπως είπε η κ. Ζαβρίδου, «οι σήραγγες είναι κομμάτι του βουνού και κινούνται μαζί με το βουνό», ενώ σε περίπτωση πυρκαγιάς δεν θα δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα. «Παλαιότερα αν έπαιρνε φωτιά ένα βυτιοφόρο μέσα στις σήραγγες, αυτές σχεδόν λιώνανε και πέφτανε. Τώρα αυτό δεν πρόκειται να συμβεί», είπε.

Μειωμένος ο χρόνος μετακίνησης κατά 20 λεπτά – Μεγαλύτερη οδική ασφάλεια

Ένα από τα βασικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζεται με την ολοκλήρωση του έργου του τμήματος της Εθνικής Οδού στα Τέμπη , σύμφωνα με την εταιρεία, είναι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, αλλά και του χρόνου μετακίνησης των οχημάτων, ο οποίος όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Ζαβρίδου, θα είναι μειωμένος κατά 20 λεπτά.

«Ο χρόνος που γλιτώνει κάποιος», θα πει, «σε κανονικές συνθήκες για να διανύσει το δρόμο από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Σκοτίνα είναι 20 λεπτά. Επίσης, το να οδηγεί κάποιος σε ένα αυτοκινητόδρομο, ο οποίος πληρεί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, είναι πολύ καλύτερο από το να οδηγεί σε ένα στενό δρόμο, όπως είναι αυτό των Τεμπών ή οι στροφές του Πλαταμώνα, όπου δεν υπάρχει και διαχωριστική νησίδα. Βέβαια το θέμα της οδικής ασφάλειας δεν είναι μόνο θέμα υποδομών, αλλά και θέμα οδικής συμπεριφοράς».

Σημειώνεται πως η εταιρεία που έχει την ευθύνη κατασκευής των έργων, ετοιμάζεται να εκδώσει φυλλάδιο για τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς εντός των σηράγγων.

Διόδια και κόστος

Όπως ανέφερε η κ. Ζαβρίδου το κόστος των διοδίων για έναν οδηγό που ξεκινάει από την Αθήνα προς την Θεσσαλονίκη θα είναι αυξημένο κατά 40 λεπτά.

«Στους δύο σταθμούς που βρίσκονται εκατέρωθεν των νέων τμημάτων, στο Μακρυχώρι και στη Λεπτοκαρυά, οι τιμές αυξάνονται. Στο Μακρυχώρι από 1,40 ευρώ που είναι σήμερα θα πάει 2,50 ευρώ. Και στη Λεπτοκαρυά από 1,90 ευρώ θα φτάσει τα 3,20 ευρώ. Η διαφορά είναι πως για να φτάσει κάποιος στη Λεπτοκαρυά, αυτή τη στιγμή θα πρέπει να περάσει από το σταθμό διοδίων του Πυργετού που είναι 2,00 ευρώ και ο οποίος δεν θα υπάρχει στο νέο τμήμα», σημείωσε.

Στην παλαιά Εθνική οδό, θα επανέλθει ένας σταθμός διοδίων στο κόμβο των Τεμπών και θα χρεώνει 1,60 ευρώ.

Χωρίς διόδια για τρία χρόνια οι κάτοικοι του δήμου Τεμπών

Δεν θα πληρώνουν διόδια για τρία χρόνια οι κάτοικοι του δήμου Τεμπών στην παλαιά Εθνική Οδό, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Ζαβρίδου προσθέτοντας πως ήδη έχει υπάρξει συμφωνία μεταξύ δημοσίου και εταιρείας. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως με την παράδοση του νέου τμήματος στα Τέμπη, η διέλευση των φορτηγών και άλλων βαρέων οχημάτων στη παλαιά Εθνική Οδό, θα απαγορευτεί δια νόμου. «Τα Τέμπη και η κοιλάδα στην παλαιά Εθνική Οδό θα είναι ένας τουριστικός προορισμός χωρίς φορτηγά. Θα καθαρίσει η εθνική οδός και τα Τέμπη θα μπορούν να γίνουν ένας τουριστικός προορισμός με μεγαλύτερη ασφάλεια», κατέληξε.

Πηγή: www.newsit.gr
NEWSLETTER
Το Akous.gr επιλέγει και σου στέλνει μόνο τα καλύτερα στο email σου:
ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ
Tο akous.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΝΕΟ RADIO GAZI: Μόνο έντεχνη μουσική, χωρίς λόγια και διαφημίσεις!

ΝΕΟ RADIO GAZI: Μόνο έντεχνη μουσική, χωρίς λόγια και διαφημίσεις!

Μουσική που δεν θα ακούς αλλού 

ΝΕΟ RADIO PALKO: Ρεμπέτικα & λαϊκά - Ο αυθεντικός ελληνικός!

ΝΕΟ RADIO PALKO: Ρεμπέτικα & λαϊκά - Ο αυθεντικός ελληνικός!

Mόνο τραγούδια, χωρίς λόγια και διαφημίσεις... 

Σενάρια «επιστροφής» Καραμανλή

Σενάρια «επιστροφής» Καραμανλή

Αναζωπύρωση για το πιθανό comeback του στα πράγματα 

Το φθινόπωρο του 2019 οι αυτοδιοικητικές εκλογές

Το φθινόπωρο του 2019 οι αυτοδιοικητικές εκλογές

Αλλαγές στον Καλλικράτη 

Ψάχνουν στα Εξάρχεια τον «Σημαδεμένο», τον ληστή που τρομοκρατεί περαστικούς

Ψάχνουν στα Εξάρχεια τον «Σημαδεμένο», τον ληστή που τρομοκρατεί περαστικούς

Θρίλερ στο κέντρο της Αθήνας 

Καλαμάτα: Η ζήλεια όπλισε τα χέρια του δράστη

Καλαμάτα: Η ζήλεια όπλισε τα χέρια του δράστη

Πάγωσαν οι αυτόπτες μάρτυρες 

Εισβολή μαθητών με σιδηρογροθιές και σιδηρολοστούς σε σχολείο στο Μενίδι

Εισβολή μαθητών με σιδηρογροθιές και σιδηρολοστούς σε σχολείο στο Μενίδι

Οι καθηγητές για να προστατεύσουν τους μαθητές τους έκλεισαν μέσα στις τάξεις 

Διασωληνωμένο και σε μηχανική υποστήριξη το βρέφος που ήταν μόνο του στο διαμέρισμα που κάηκε

Διασωληνωμένο και σε μηχανική υποστήριξη το βρέφος που ήταν μόνο του στο διαμέρισμα που κάηκε

Οι επόμενες ώρες είναι κρίσιμες 

Ενθουσιασμός στην αστρονομική κοινότητα - Κατοικήσιμοι δύο εξωπλανήτες

Ενθουσιασμός στην αστρονομική κοινότητα - Κατοικήσιμοι δύο εξωπλανήτες

Διαθέτουν νερό, σταθερή πηγή θερμότητας αλλά και θερμοκρασία επιφάνειας που επιτρέπει την επιβίωση 

Έφτασε η ώρα για τις συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών – προμηθευτών

Έφτασε η ώρα για τις συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών – προμηθευτών

Τι πρέπει να προσέξουν ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρήσεις 

Τραγωδία: Μαχαίρωσε συμμαθητή του μπροστά στα μάτια της μητέρας του

Τραγωδία: Μαχαίρωσε συμμαθητή του μπροστά στα μάτια της μητέρας του

Αύριο θα τηρηθεί ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του άτυχου αγοριού 

Ανοίγει πλήρως το επάγγελμα του φαρμακοποιού

Ανοίγει πλήρως το επάγγελμα του φαρμακοποιού

Ποιοι μπορούν να ανοίξουν φαρμακείο σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 

Γερμανία: Αεροπορική τραγωδία με νεκρούς

Γερμανία: Αεροπορική τραγωδία με νεκρούς

Συγκρούστηκαν αεροπλάνο με ελικόπτερο στον αέρα! 

Οι υποψηφιότητες των φετινών Βραβείων Οσκαρ

Οι υποψηφιότητες των φετινών Βραβείων Οσκαρ

Δείτε αναλυτικά τη λίστα 

Και επίσημα η Cyta Hellas στη Vodafone

Και επίσημα η Cyta Hellas στη Vodafone

Υπεγράφη η συμφωνία για την πώληση 

Για αποστολές στη Σελήνη ετοιμάζονται οι Ρώσοι

Για αποστολές στη Σελήνη ετοιμάζονται οι Ρώσοι

Διαστημικό πρόγραμμα-μαμούθ με εκτόξευση 150 δορυφόρων 

Απαγόρευση μεταγραφών στον Αρη από τη FIBA

Απαγόρευση μεταγραφών στον Αρη από τη FIBA

Δεν ανταποκρίθηκε στην πληρωμή των οφειλών απέναντι στους Βασίλη Καββαδά και Ντέβιν Μαρμπλ 

Δύο 15χρονοι νεκροί στο σχολείο από πυρά συνομηλίκου τους στο Κεντάκι

Δύο 15χρονοι νεκροί στο σχολείο από πυρά συνομηλίκου τους στο Κεντάκι

Στους 19 οι τραυματίες 

H Ρωσία ετοιμάζεται να πουλήσει S-400 και στη Μέση Ανατολή

H Ρωσία ετοιμάζεται να πουλήσει S-400 και στη Μέση Ανατολή

Αφού πούλησε ήδη στην Τουρκία 

Πέθανε στα 87 του χρόνια ο πρώην βουλευτής της ΝΔ, Τάκης Βουδούρης

Πέθανε στα 87 του χρόνια ο πρώην βουλευτής της ΝΔ, Τάκης Βουδούρης

Εμβληματική μορφή της Θεσσαλονίκης 

Πότε θα είναι έτοιμοι οι νέοι σταθμοί του μετρό προς Πειραιά

Πότε θα είναι έτοιμοι οι νέοι σταθμοί του μετρό προς Πειραιά

Λιμάνι - Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά 

Βαρουφάκης: Η Ελλάδα πάει από το κακό στο χειρότερο

Βαρουφάκης: Η Ελλάδα πάει από το κακό στο χειρότερο

«Πρόκειται για παραμύθι το ότι η Ελλάδα έχει σωθεί, ότι πάει καλύτερα» 

Πυροβολισμοί σε σχολείο στο Κεντάκι

Πυροβολισμοί σε σχολείο στο Κεντάκι

Ένας νεκρός μέχρι στιγμής 

Δραματικό βίντεο: Η απελευθέρωση των παιδιών από το «σπίτι του τρόμου» στην Καλιφόρνια

Δραματικό βίντεο: Η απελευθέρωση των παιδιών από το «σπίτι του τρόμου» στην Καλιφόρνια

Βγαίνουν τρέχοντας από το σπίτι για να γλιτώσουν  

Ένας 24χρονος Έλληνας ανάμεσα στους νέους ηγέτες του Forbes

Ένας 24χρονος Έλληνας ανάμεσα στους νέους ηγέτες του Forbes

Μια σημαντική διάκριση 

Έκτακτη Ιερά Σύνοδος για το Σκοπιανό

Έκτακτη Ιερά Σύνοδος για το Σκοπιανό

Η Εκκλησία τάσσεται κατά της χρήσης του όρου Μακεδοονία ή παραγώγων του  

Σκληρό bullying σε μαθητή που παραλίγο να χάσει το μάτι του στην Κοζάνη

Σκληρό bullying σε μαθητή που παραλίγο να χάσει το μάτι του στην Κοζάνη

Μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο της Κοζάνης με τραύμα 

Έρχεται νέα φοροκαταιγίδα για χιλιάδες Έλληνες

Έρχεται νέα φοροκαταιγίδα για χιλιάδες Έλληνες

Επώδυνες διαπραγματεύσεις 

To Eurogroup ζητά 130.000 πλειστηριασμούς για τη δόση

To Eurogroup ζητά 130.000 πλειστηριασμούς για τη δόση

Τι απαιτούν οι δανειστές  

Ποντίκια και στο ΑΠΘ

Ποντίκια και στο ΑΠΘ

Άρχισαν οι μυοκτονίες  

Πότε θα κλείσουν οι μπάρες του Μετρό

Πότε θα κλείσουν οι μπάρες του Μετρό

Προς ολοκληρωτική εφαρμογή το ηλεκτρονικό εισιτήριο  

Βγήκε από την εντατική ο Βαγγέλης Γερμανός

Βγήκε από την εντατική ο Βαγγέλης Γερμανός

Ο δημοφιλής τραγουδοποιός νοσηλευόταν στην εντατική από τις 8 Ιανουαρίου 

Ηλικιωμένος πέθανε επειδή το ασθενοφόρο άργησε 1,5 ώρα

Ηλικιωμένος πέθανε επειδή το ασθενοφόρο άργησε 1,5 ώρα

Καταγγελίες για σοβαρές ελλείψεις στην Ηλεία  

Ισχυρός σεισμός 8,1 ρίχτερ στην Αλάσκα - Προειδοποίηση για τσουνάμι

Ισχυρός σεισμός 8,1 ρίχτερ στην Αλάσκα - Προειδοποίηση για τσουνάμι

Παρακολουθείται όλη η δυτική ακτή των ΗΠΑ 

Κουρουμπλής: Δεν έχει κλείσει το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων

Κουρουμπλής: Δεν έχει κλείσει το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων

«Υπάρχει ανάμεσα στην Ελλάδα και στην Γερμανία ένα ζήτημα εκκρεμοτήτων»  

Νέος νόμος για οικόσιτα και αδέσποτα ζώα

Νέος νόμος για οικόσιτα και αδέσποτα ζώα

Όλες οι αλλαγές και οι κυρώσεις 

Βόλος: Ανατριχιαστική αυτοκτονία πατέρα στη θάλασσα

Βόλος: Ανατριχιαστική αυτοκτονία πατέρα στη θάλασσα

Οι εικόνες της τραγωδίας 

Βίντεο: Αγριο ξύλο στο αεροδρόμιο του Ανόβερο για την επίθεση της Τουρκίας στους Κούρδους

Βίντεο: Αγριο ξύλο στο αεροδρόμιο του Ανόβερο για την επίθεση της Τουρκίας στους Κούρδους

Συγκρούσεις τουλάχιστον 200 Κούρδων και Τούρκων μπροστά στο εκδοτήριο της Turkish Airlines 

Μπλόκα στους δρόμους από τους αγρότες

Μπλόκα στους δρόμους από τους αγρότες

Τα 14 σημεία που θα παραταχθούν τα τρακτέρ 

Νεκρός ο άνδρας που έπεσε από ξενοδοχείο στην Ομόνοια

Νεκρός ο άνδρας που έπεσε από ξενοδοχείο στην Ομόνοια

Κουβαλούσε μία τσάντα με χρήματα και τιμαλφή 



© Copyright 2018 - All right reserved. Licensed by AEPI
Made in Nextweb with E-Radio Services