Το αεροσκάφος μετέφερε 239 άτομα όταν εξαφανίστηκε. Η απαγωγή από εξωγήινους, η εμπλοκή της Βόρειας Κορέας και μια ασφαλιστική απάτη είναι μερικές μόνο από τις περίεργες θεωρίες συνωμοσίας που διατυπώθηκαν από τότε που το μοιραίο ταξίδι του αεροπλάνου αιχμαλώτισε τη φαντασία του κόσμου.
Τώρα, ο υπουργός Μεταφορών Anthony Loke αποκάλυψε σχέδια για εξερεύνηση μιας νέας περιοχής στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, μετά από συζητήσεις με την εταιρεία εξερεύνησης Ocean Infinity. Η εταιρεία πρόκειται να κερδίσει 70 εκατομμύρια δολάρια εάν ανακαλύψει σημαντικά συντρίμμια. O Loke τόνισε την «ευθύνη και υποχρέωση» της κυβέρνησης απέναντι σε όσους έχασαν μέλη της οικογένειάς τους όταν το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου του 2014.
«Η ευθύνη, η υποχρέωση και η δέσμευσή μας είναι προς τους πλησιέστερους συγγενείς. Ελπίζουμε αυτή τη φορά να είναι θετική, να βρεθούν τα συντρίμμια και να κλείσει το τραύμα τους», αναφέρει η Mirror.
Οι προσπάθειες αναζήτησης μέχρι σήμερα ήταν δαπανηρές. Το 2014, η Μαλαισία, η Αυστραλία και η Κίνα συνεργάστηκαν για να πραγματοποιήσουν την αρχική υποβρύχια έρευνα που εκτείνεται σε 120.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα στον νότιο Ινδικό Ωκεανό. Κόστισε περίπου 143 εκατομμύρια λίρες πριν ακυρωθεί τον Ιανουάριο του 2017.
«Με βάση τις τελευταίες πληροφορίες και αναλύσεις από ειδικούς και ερευνητές, η πρόταση αναζήτησης του Ocean Infinity είναι αξιόπιστη και μπορεί να θεωρηθεί από την κυβέρνηση της Μαλαισίας ως ο επίσημος καταχωρητής της πτήσης. Εάν οριστικοποιηθεί, θα απαιτηθεί η έγκριση του υπουργικού συμβουλίου και θα προβώ σε δημόσια ανακοίνωση» πρόσθεσε ο υπουργός Μεταφορών.
Η αναζήτηση του Ocean Infinity θα γίνει στη βάση «χωρίς εύρεση, χωρίς χρέωση». Νωρίτερα φέτος, οι ερασιτέχνες ερευνητές ήταν πεπεισμένοι ότι είχαν επιλύσει το μυστήριο της δεκαετίας για την εξαφάνιση της πτήσης MH370.
Ένας μαθηματικός από το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ έδωσε πρόσφατα νέα ελπίδα σε συγγενείς δημοσιεύοντας την πεποίθησή του ότι τα ηχητικά σήματα που καταγράφηκαν σε έναν υδροακουστικό σταθμό στα ανοικτά των ακτών της Αυστραλίας θα μπορούσαν να είναι το κλειδί για τον εντοπισμό του καταδικασμένου τζετ.
Ο Δρ Usama Kadri είπε: «Η ανάλυσή μας δείχνει ότι σαφή σήματα πίεσης από προηγούμενες συντριβές αεροσκαφών εντοπίστηκαν σε υδρόφωνα, ακόμη και σε αποστάσεις που υπερβαίνουν τα 3.000 χλμ. Στην περίπτωση του MH370, οι επίσημες έρευνες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το αεροσκάφος πρέπει να συνετρίβη κοντά στο 7ο τόξο - το σημείο στο που έγινε η τελευταία επικοινωνία μεταξύ του αεροπλάνου και της INMERSAT.»
Οι περισσότερες θεωρίες για το τι συνέβη στο αεροσκάφος συγκλίνουν στο ότι κατέρρευσε κάπου στον νότιο Ινδικό Ωκεανό αφού συνετρίβη σκόπιμα από τον πλοίαρχο Zαχαρί Αχμλαντ Σαχ. Ο Richard Godfrey, ένας συνταξιούχος Βρετανός μηχανικός αεροδιαστημικής και δημιουργός του ιστότοπου «The Search for MH370» είναι πεπεισμένος ότι θα χρειαστεί μόνο μία ακόμη αναζήτηση στη σωστή τοποθεσία για να βρεθεί το MH370.
Έχει χτενίσει διαφορετικά σύνολα δεδομένων που προηγουμένως διατηρούνταν σε ξεχωριστούς τομείς και πιστεύει ότι το αεροπλάνο βρίσκεται 1.500 χιλιόμετρα δυτικά από το Περθ της Αυστραλίας.
Πηγή: http://www.newsbomb.gr/kosmos/story/1612546/nea-stoixeia-gia-to-aeroplano-fantasma-tis-ptisis-mh370