Παράλληλα στόχος είναι να μειωθεί σημαντικά και η κυκλοφοριακή συμφόρηση που αποτελεί πραγματικότητα στους Ελληνικούς δρόμους αλλά και στην μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Για τον σκοπό αυτό θα δοθούν κίνητρα για την χρήση μοτοσυκλετών και οχημάτων μικρο-κινητικότητας. Σε αυτή την κατηγορία μάλιστα εντάσσονται τα ποδήλατα, συμβατικά ή ηλεκτρικά, και τα ηλεκτρικά πατίνια.
«Πιστεύουμε ότι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα ψηφιστεί τον Ιανουάριο, έχουμε ολοκληρώσει τη διαβούλευση με τα υπουργεία», δήλωσε την Δευτέρα ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, ο οποίος εξήγησε τις καινοτομίες του νέου ΚΟΚ μεταξύ των οποίων οι ποινές στον οδηγό και όχι στο ΙΧ και η νομιμοποίηση για τη διήθηση των μηχανών ανάμεσα στα οχήματα. «Παράλληλα μειώνουμε το όριο ταχυτητας μέσα στις πόλεις από τα 50 στα 30 χλμ., όχι όμως στους κεντρικούς δρόμους και εκεί που γίνεται ταχεία κυκλοφορία», εξήγησε ο υφυπουργός.
Όσον αφορά τα πατίνια είπε ότι έχουμε δύο κατηγορίες: αυτά που τρέχουν μέχρι 6 χλμ. τα απλά και αυτά που τρέχουνε με έως 25χλμ. και κάποιος «πρέπει να φοράει κράνος και να μην κυκλοφορεί σε κεντρικούς δρόμους».
Ερωτηθείς, δε, αν θα κόβονται πρόστιμα σε ανήλικους για τα πατίνια, ο κ. Οικονόμου είπε ότι «από τα 15 και άνω θα του βάζει πρόστιμο γιατί θα είναι παράβαση του ΚΟΚ».
Ειδικά για τις εθνικές οδογύς και τα όρια ταχύτητας, ο υφυπουργός Μεταφορών είπε ότι «προσαρμόζονται βάσει των ορίων που θα θέσει η τροχαία».
Όσον αφορά, δε, τις μηχανές είπε «νομιμοποιούμε τη διήθιση όχι τις σφήνες με ζιγκ ζαγκ. Τη διήθιση την επιτρέπουμε μέχρι τα 25 χλμ.».
«Εμείς θέλουμε να προτρέψουμε τον κόσμο να πηγαίνει με τα μέσα μεταφοράς με τα πόδια. Με τις κάμερες που θα βάλουμε δεν θα χρειάζεται να έχουμε έναν τροχαιό από πάνω μας» πρόσθεσε ο κ. Οικονόμου.
Πηγή: http://www.newsbomb.gr/oikonomia/story/1609769/kodikas-odikis-kykloforias-psifizetai-ton-ianouario